Blog

Waarom een blog werkt
Een nieuwe blog is een nieuwe reden om jouw website te bezoeken! Hiermee trek je dus klanten, kun je je profileren als expert én de bezoeker verleiden meer van je website te lezen. Ondertussen heeft jouw (toekomstige) klant aandacht voor je bedrijf. En dat is waar alles mee begint: aandacht.
Een goede website begint met gevonden kunnen worden. Door een hoger aantal bezoekers van jouw website stijgt je ranking bij Google. Ook prettig: over een spraakmakende blog wordt gesproken! Weer een moment of fame voor jouw bedrijf.
Social media zijn een uitgelezen kans je blog te promoten. 

Je kunt ook een blog op een andere website schrijven. Dit is een mooie manier voor (personal) branding en je bereikt een uitgebreider publiek.

Wat valt er te bloggen?
Elk onderwerp leent zich voor een bedrijfsblog, zolang het professioneel en doelbewust blijft.

  • Je kunt met een blog reageren op politieke besluiten die van invloed zijn op jouw dienstverlening en producten of gevolgen hebben voor je klanten.
  • Een nieuwe dienst, product, innovatief idee of project op een informatieve manier (in plaats van een verkooppraatje) leent zich goed voor een blog. Ook een succes: een vervolgverhaal, zodat mensen al uitkijken naar een up-date van het project.
  • Wat willen mensen altijd weten van jouw bedrijf?
  • Jouw product/dienst 100 jaar geleden, in andere landen, of hoe de wereld er zónder je bedrijf uit zou zien.

Naast woorden kun je ook aan beeld denken: foto’s van een verbouwing, een dag uit het leven van …, nieuwe producten, etc. Zolang het maar voor de lezer interessant is en het je imago ten goede komt.

Bloggen als kans
Maar bloggen is tijd- en arbeidsintensief. Een blog zou maandelijks gepubliceerd moeten worden. Daarom kiezen (te) weinig bedrijven voor deze marketingtool. Oftewel: een kans voor jou!

Door je blog uit te besteden, ben je verzekerd van die continuïteit die een blog vereist(!), pakkend, uitnodigend en succes verzekerd.
Natuurlijk met jouw naam eronder…

Met een succesvolle blog ontwikkel je een trouwe schare volgers die zich als een olievlek verspreidt.

Zuivere Communicatie, omdat een 3D-tekst werkt