Nieuwsbrief

Als je gezien wilt worden, zorg je ervoor dat je in beeld blijft.
Een nieuwsbrief is een extra mogelijkheid om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Stuur je een nieuwsbrief en jouw concurrent niet, dan sta je al 1-0 voor. Je kopt ‘em in met aantrekkelijk geschreven ‘nieuws’.

Je kunt informeren over veranderingen en regelingen, je (nieuwe) product in de spotlight zetten en tips en trics vermelden. Als het maar nieuwswaarde heeft en de aandacht van de lezer trekt en vasthoudt. Een nieuwsbrief keert regelmatig terug. Als het goed is. Veel bedrijven maken enthousiast een eerste nieuwsbrief waarna het er door tijdgebrek niet meer van komt. Toch is de nieuwsbrief een aantrekkelijke en relatief goedkope manier om in beeld te blijven bij je klant. Zet daarom de verschijningsdatum van de volgende brief in uw agenda en plan er naartoe. Of besteed de nieuwsbrief uit.

Met een aantrekkelijke tekst kijken je lezers uit naar de volgende nieuwsbrief.

Externe nieuwsbrief

Voor een nieuwsbrief meldt een geïnteresseerde zich aan. Omdat er een actie gevraagd wordt, is het belangrijk dat je die aanmelding zo eenvoudig mogelijk maakt voor de lezer. Op je website of in de handtekening van je e-mail kun je de lezer bijvoorbeeld wijzen op een nieuwsbrief.
Het afmelden van de nieuwsbrief gaat net zo makkelijk. Daarom moet jouw nieuwsbrief van een constant hoog niveau zijn.

Interne nieuwsbrief

De nieuwsbrief voor het personeel wordt nog weleens als hardcopy verspreid. Daar is iets voor te zeggen: een digitale klik je makkelijk weg in de reeks ongelezen mailtjes, terwijl een papieren brief vaak wordt ‘gescand’.
Via de nieuwsbrief houd je je personeel op de hoogte van ontwikkelingen. Je kunt beter alle nieuwtjes verzamelen in één uitgave dan je medewerkers belasten met mails van verschillende afdelingen of teamleiders die steeds hun afdeling moeten informeren.
Je kunt de interne nieuwsbrief aanvullen met informatie die geen nieuwswaarde bevat, maar wel prettig is om te lezen. In elke uitgave zet je bijvoorbeeld een medewerker in het zonnetje. Een extra reden om naar de nieuwsbrief uit te kijken!

Zuivere Communicatie, voor een tekst die werkt