(E-)magazine

Een (e-)magazine wordt voor verschillende doeleindes en doelgroepen ingezet en kan eenmalig of regelmatig verschijnen. Over het algemeen is het een professioneel (digitaal) blad dat informeert, entertaint, overtuigt en zorgt voor betrokkenheid en (klanten)binding.

Eenmalig (e-)magazine

Je kunt eenmalig een (e-)magazine publiceren, bijvoorbeeld ter gelegenheid van een jubileum. Het bedrijfsblad kun je vullen met o.a. uw producten/diensten, de geschiedenis van het bedrijf, jouw werkzaamheden, behaalde resultaten en klantenreviews. Hiermee geef je het bedrijf extra aandacht en zorg je voor klantenbinding.

Maar je kunt je ook richten op de medewerkers en een personeelsmagazine uitbrengen, zoals een speciale uitgave of een try-out. Diepte interviews met medewerkers en directie, belangrijke regelingen/veranderingen, verslag van een personeelsuitje en sfeerrapportages zijn wat voorbeelden die het personeel kunnen aanspreken.
Oftewel: een prettig leesbaar (e-)magazine dat de mensen trots maakt op hun werkgever.

Regelmatig (e-)magazine

Zowel bedrijfsbladen als personeelsmagazines kunnen op een regelmatige basis worden uitgebracht. Meestal wordt elk kwartaal aangehouden. Gangbaar is om vaste rubrieken in te vullen, waaronder een column.

Wie is jouw doelgroep? Wat wil je bereiken met het (e-)magazine? Wordt het blad (nog) met enthousiasme ontvangen, of is het tijd dat er een frisse wind door de huidige uitgave waait? Wil je het magazine vervangen door een e-zine? Dat vraagt om visuele en tekstuele veranderingen.

Je kunt Zuivere Communicatie inschakelen voor:

  • het afleveren van een compleet (e-)magazine
  • het schrijven van alle teksten
  • het verzorgen van één of enkele pagina’s
  • het meedenken en de inspiratie

Zuivere Communicatie, omdat een 3D-tekst werkt